GDPR

Er bedriften din klar for EUs nye personvernforordning, GDPR?

Først litt viktig info:

Selv om mange tror det, «rammes» ikke telefonsalg av GDPR, slik det gjør for f.eks epost.
ATAS har stålkontroll på hvilke regler som gjelder for telefonsalg, så ta gjerne kontakt med oss, så setter vi av litt tid til å se på hvordan vi kan hjelpe deg.

 

 

Det er mye din bedrift må hensynta rundt GDPR; hvilken info om kunder og ansatte som kan lagres, og hvordan den lagres.

ATAS kan hjelpe bedriften din med å sikre kommunikasjonsmuligheter mot kunder og tidligere kunder, også i fremtiden. Uten skikkelige rutiner rundt dette, kan bedriften risikere å måtte slette alt som anses som viktig kundehistorikk, og kan heller ikke kontakte dem på noen som helst måte på bakgrunn av kundeforholdet, eller tidligere kundeforhold.

 

Aksept for kontakt må hentes inn, verifiseres og lagres på riktig måte

Dette har vi gode rutiner for, som vi kan bistå din bedrift med.

 

Forordning 2016/679, er en forordning som skal styrke og harmonisere personvernet ved behandling av personopplysninger i EU.

Forordningen trer i kraft 25. mai 2018. Den avløser da personverndirektivet som vi har i Norge fra før. Den får da direkte virkning i medlemslandene, og krever altså – i motsetning til direktiver – ikke nasjonal lovgivning.